ترموول

ترموول به منظور محافظت از انواع سنسورهای دما نظیر: ترموکوپل، ترمیستور و دماسنج های دوفلزی در برابر آسیب های ناشی از فشار بیش از حد، خورندگی و سرعت واکنش استفاده می گردد. ترموول ها باعث افزایش طول عمر سنسورهای دما شده و علاوه بر این به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توان سنسورها یا حسگرهای دما را تعویض یا تعمیر کرد.(یعنی نیاز نیست که کل تجهیز را از مکان خود خارج کنید. کافیست که سنسور را از داخل ترموول خارج کنید. همچنین این تجهیز ابزار دقیق، منجر به آلودگی حسگرهای دما نخواهد شد).

جنس متریال ترموول ها

برخی از ترموول ها به منظور استفاده در مصارف سنگین و فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرند که لازم است جنس متریال به کار رفته در آن ها بسیار باکیفیت باشد. بدین منظور از میلگرد ساخته می شوند که در نتیجه مقاومت و استحکام فوق العاده ای دارند. اما برخی از ترموول ها به منظور استفاده در محیط های کم فشار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از محصولات با از Tube (لوله) با یک سر جوش بسته ساخته می شوند.

انواع ترموول

  1. صاف: یکی از انواع مشهور و پر مصرف در بین ترموول ها محسوب می شود. این نوع از محصولات دارای قطر یکسان بوده و حفاظ خوبی برای سنسورهای دما در برابر خوردگی و فرسایش است.
  2. فلنج دار: دراین نوع از ترموول از فلنج برای اتصال کانکشن استفاده می گردد .
  3. پله ای: این نوع از محصولات، 2 قطر متفاوت دارند. قطر ابتدای آن ¾ ” (بالا) و قطر پایین آن به ½” کاهش می یابد. زمانیکه قطر این محصول از بالا به پایین کاهش پیدا نی کند، منجر به سرعت بهتر و پاسخدهی سریع دما را برای دستگاه های سنجش فراهم می کنند.
  4. مخروطی: ترمول های مخروطی، یکی از ترموول هایی محسوب می شود که سرعت پاسخدهی فوق العاده ای نسبت به تغییرات دما دارد. از نوع مخروطی معمولاً در کاربردهایی که نیاز به سرعت بالا در زمان انجام فرایند است، مورد استفاده قرار می گیرند. قطر این محصولات از بالا تا پایین به تدریج کاهش می یابد.

ترموول